Welcome to my paradise : Gili Islands (lombok)

3 juli 2010 - Padang Bay, Indonesië

Hallo allemaal,

weer netjes terug na een flink bootreisje vanaf Gili Trawagan, een heerlijk paradijselijk eiland..
Maandag vauit kuta eerst bus naar Padang bai gegaan, flinke tocht want we reden weer via ubud.. Daar aangekomen wat verkend maar bleek erg klein te zijn. Zo klein dat enige pinautomaat het niet deed.. Dus maris mooi tourtje achterop de scooter naar Klungkung (zoiets) uurtje, en die ging even pinnen. 's avonds NL slowakia gekeken, weinig NL maar wij waren natuurlijk weer volledig in het oranje :). Toffe avond.

met alex overwinning vierenuit eten op gilions hotelkamertjeDinsdag naar Gili Trawagan, 4 uur met boot. Daar aangekomen onze ogen uitgekeken. Het is vrij toeristisch maar de sfeer is heerlijk, knus en heerlijke vis barbeques overal. Als bonus voor mij stikte het van de katten en kittens!! Volgens mij heb ik er geen hond gezien zelfs.. opvallend. Onze homestay was wat prijzig voor wat we kregen, beetje karig, lekkende douche en wc.. erg warm binen (warmer dan buiten) en naja matig gewoon.. Maarr wel een heel vrolijk jongetje die als gastheer optrad.

schildpadjesuitzicht vanaf lunchplek
Heerlijk gesnorkeld en in de zon gelegen. Prachtig helder water en enorm veel vissen! Woensdag b i nog gedoken mar dat was vond ik niet zo heel indrukwekkend.. Helaas.. gen haaien en turtles gezien. Maris wel eentje met snorkelen. Vrijdag fietsen gehuurd en het eiland rondgefietst. eRggg warm dus steeds eend uik tussendoor, geen straf. Op den duur zag ik dat Maris over iets heen liep wat op en slang leek.. enn dat was het ook! Hij was ws net overreden dor een pardenkarretje (er zijn geen gemotoriseerde voertiugen op het eiland) want hij was gewond.. Maar even aan de kant vd weg gelegd.. zonde, wel een mooie (niet zo heel groot hoor).

slang waar maris overheenliep

Heerlijk gegeten elke avond, iets duurder dan we gewend waren op bali, maar ja.. je moet wat ;).
Veel nederlanders dus gisteren de wedstrijd met onwijs grote groep NL gekeken in Tir Na Nog de irish pub. super goedkope cocktails (gintonic /rum cola1,10, mohijtos voor 3,5). Veel spanning tijdens de wedstrijd en toen we wonnen een erg uitgelaten sfeer. Gelijk maar nacthje doorgetrokken aanzien we om 7 uur alweer met de boot mee moesten.. Die kwam pas vrij laat :( helaas..  Toen eerst naar lombok gevaren, daar stukje met bus en toen wer op boot nar bali.. pff ;). gaar.

Nu weer ff in padang bai, zo met bus (toch niet vliegen, lukte niet mte tickets betalen) naar Java. Duurt 16 uur dus morgenochtend zouden w er moeten zijn.. Surabaya of we stappen iets eerder uit.. want we willen naar de Bromo berg.

Anyway, Jullie erg warm (net mijn oma gebeld) 35 grade hoorde ik! Is misschien zelfs warmer dan hier net? Vast ook goede sfeer sinds gisteren, we geloven het eigenlijk nog niet dat we gewonnen hebben.. :P

De tour vandaag in mijn stad Rotterdam, vast pittig met die hitte. Plezier voor wie gaat kijken :).

we vliegen ongeveer 14 juli naar Singapore.

Take care allemaal. liefs! Tessa

1. Maarten:
    3 juli 2010
    Hej Tezz,

Hier is het inderdaad ook goed suptropisch in de lage landen.

Leuk om te lezen dat jullie de economie daar ook steunen door ondermeer de pubs een goede omzet te bezorgen tijdens wedstrijden van Oranje. En jullie leren dus ook steeds meer dieren kennen, dead of alive. Lijkt me erg cool. Wel even schrikken als je zo'n slang bijna doodtrapt. Worden jullie daarbij lekgeprikt door muskito's of dergelijke hommels? Kan me voorstellen dat die apparaten daar ook veel vliegen en graag prikken.

Veel plezier verder met het reizen, bergbeklimmen, en andere tours ter land, ter zee of in de lucht ;-) En groeten aan Maris.

Liefs,
    Maarten

ps: je camera gaat nog wel steeds goed? Geen problems meer mee gehad?