Fietstocht Solo, Yogyakarta, Wk.. Bandung, Bogor..

14 juli 2010 - Bogor, Indonesië

Hallo allemaal,

alweer onze laatste volle dag in indonesie helaas..
morgen vliegen we smiddags naar Singapore toe.

We hebben in Solo een erg toffe fietstocht gemaakt buiten de stad langs vele dingen oa: een arak (typische drank) makerij, een tofu makerij, (rijst)crackersfactory, buffelhuidcrackersfactory, bakkerij, een batikfactory en een gamelang (soort gong) factory..

alelmaal eigenlijk geen factory te noemen want het zijn 1 kamer factorys, mensen staan er zich in het zweet et werken in onwijs basis condities.. Heel warm, soms heel vies.. heel interessant..

Fietsen was vrij vlak. Nog rivier overgestoken met klein houten pontje/vlotje. Gids was vriendelijk en kende veel mensen bji de bezochte plekken. Erg toffe dag, maar ergg warm!
Bij de homestay warung baru dus een super tijd gehad, hele lieve eigenares Ibu.

Daarna met de trein naar Yogyakarta, erg toffe stad. Was niet zo met de trein en goedkoop en prima te doen. Wel weer veel aangestaard, maar anders dan in solo, waar ze echt niet aan westerse mensen gewend zijn.

In Yogya weer kraton bekeken, taman sari>> waterpaleis (badhuis van sultan), ondergrondse moskee (apart) en bird market en andere markten bij jalan(straat) malioboro. Uiteraard voetbal gekeken, op straat die afgezet werd. Met +_ 50 NL, 4 spanjaarden en veeeell indonesiers. Maarr, die waren helaas voor spanje want ze wedden heir nogal veel, en schijnbaar werd de kans dat spanje won groter geacht ofzo begreep ik van ze. . erg irritant dus na de wedstrijd.. dat gejuich van hun.. Trokken we slecht..

O we moeten hier stoppen..gaan al vroeg dicht.

Bandung erg kort geweest, 1 nachtje. Niet veel van gezien. Treinreis ging wel, met airco die ergg hard stond (ik lag in mn slaapzak!) maar geen bedelaars en goeie stoelen met beenruimte. Wel lange rit..

Nu in bogor, druk verkeer, maar lieve homestay eigenares. Wel ergg doorgezakte bedden weer.. Dus onze ruggen pff.
Gigantische botanische tuin.. Vrienden gemaakt met danny, werkt voor burgermeester. Net ons mee uit lunchen genomen met zn vriendjes. Apart. Maar hij is ook vermoeiend op zijn manier.  Hij heeft NL en frans gestudeerd dus wil graag de taal leren en is erg nieuwsgierig. Heeft een crush op een nederlandse vrouw die inmiddels met een ander getrouwd is. Hemelt NL erg op! Bracht ons 15e naar vliegveld, wel weer aardig dus. We waren zijn ''new best friends''.. jaja.

Liefs!!

1. Zyrhea:
    14 juli 2010
    hai meiden, geniet van Singapore!! dikke kus, fijne reis nog en tot in Rotjeknor:)
  2. Simone:
    14 juli 2010
    Nog maar een paar nachtjes! Geniet van de laatste dingen!