Shoppen in Singapore

21 juli 2010 - Vlissingen, Nederland

Hallo lieve mensen,

Allereerst: Maris en ik zijn weer veilig thuisgekomen gisterochtend. De vlucht was iets vertraagd waardoor we wat korter op Hong-Kong airport moesten wachten, dus dat gaf niet zo. Lange vlucht weer, veel films gezien en weinig geslapen. Voor ons gevoel ging het wel sneller dan de heenreis..

Singapore:

Donderdagdag avond rustig aan gedaan, de buurt (arab street) rondgekeken. Mensen zaten lekker shisha (waterpijp) te roken dus dat rook heerlijk. We aten Turks, heerlijk lamvlees.

Shisha'sMoskeeKnalkleurige gebouwen

We hebben erg genoten onze laatste dagen in Singapore. Vrijdag eerst beetje bijgeslapen en toen naar de grote shoppingmalls (luxe) op Orchard Street. Ons vergapen aan merken zoals Armani, Cartier, Prada etc.. ik bij de iets gewonere winkels nog leuke schoenen gekocht. Wel erg veel regen helaas gehad.. Echt gieten dan ook.. Dus mijn emergency ponco toch nog gebruikt op het laatste moment :).
natte boelgigantische moskee in onze straat
Heerlijk geluncht bij een zwitsers restaurant compleet met heidi's en sint bernards (pluche). We aten echter de lunchaanbieding: heerlijke paella. Multiculti!

's avonds naar buurt quay River gegaan. Hier zijn leuke restaurantjes aan het water en heb je een prachtig uitzicht over het water en op de verlichte gebouwen aan de andere kant ervan. Lekkere coctails gedronken: de enige echte beroemde Singapore Sling (zoet!) geproefd in een mooie tuin omgeving. Stapbuurt zag er goed uit, prima geregeld ook de taxirij enzo. Leuke sfeer en nog erg druk 's avonds laat!
Singapore slinguitzicht river

zaterdag naar de gezellige wijk genaamd Little India. De naam zegt het, Indiase buurt met allerlei tempeltjes en veel (souvenier)winkeltjes en restaurantjes. Ook in 24uur open shopping malls maar deze waren een stuk rommeliger en chaotischer dan die van de dag ervoor.
Hierna namen we de MRt/metro naar Marina Bay. We vergaapten ons aan het prachtige bouwerk The marina bay sign (MBS). Net een maandje oud was het. Een gigantisch hotel dat bestaat uit 3 flats (ongever 70 verdiepingen) met erboven op over de 3 flats een gigantisch dak in de vorm van een schip. Boven op het schip zit een zwembad en staan er palmbomen.. mm.
The MBSbij het Merlion
Met de zonsondergang prachtig gezicht dus. Ook het Merlion stond daar, een witleeuwenstandbeeld die water sproeit, speciaal gebouwd ooit voor de toeristen. Ook een mooi rond theather te zien vanaf daar. Het bleek een oefendag te zijn voor de verjaardag van Singapore op 9 augustus. Ze hadden muziek oefeningen e(hoorden we) en er reden tanks en tot onze verbazing vlogen er opeens een stel helikopters over enn 5 straaljagers! Wow! Erg indrukwekkend toen ze overvlogen! Het viel ons toen op dat er langs de rand van de brug waar we op stonden super veel aziaten hun camerastandaard op stonden te stellen.. We vroegen het na en ze bleken te wachten op vuurwerk wat 's avonds zou komen. Daar op gewacht en was kort maar erg mooi!
Teruggegaan naar Little India en erggg spicy chicken masala gegeten. Wel lekker, maar we kregen het wel even te moeilijk  :P. niks gewend.
helis met vlagvuurwerk bij mbsmm spicywauw

Zondag naar Chinatowngegaan. Een wijk waar inderdaad veel Chinezen wonen. Veel winkeltjes wederom en ook een paar shopping malls. Maris en ik durfden het eindelijk aan en stopten onze voeten in een bak water met speciale visjes die je dode huidcellen afknabbelen. Hierdoor krijg je een heerlijk glad/schoon huidje. Voelde erggg gek, vooral aan je voetzolen. ook onze handen in een andere bak, :) raarr gevoel. Deed mij ook weer denken aan die gemene visjes in australie. Gelukkig deden deze ons geen pijn. Erna inderdaad super zachte en schone handen en voeten.
Chinese maaltijd geprobeerd maar die viel wat tegen helaas.  Nog naar Raffles hotel gegaan, bekend en chique hotel. Naar de bioscoop gegaan in shopping mall (groot!) en goede film Inception gezien. 's avonds Marokkaans gegeten bij het hostel voor en rustig aan gedaan.
chinese kerkvisjessuitzicht chinatownMarokkaans eten
Maandag tas gepakt en nog even wat laatste dingetjes gekocht. Met MRT naar het vliegveld, ging weer prima. Genoten! Op het vliegveld nog even een voetmassage apparraat uitgeprobeerd.. raar :)

Op Schiphol stonden mijn en Mariska's ouders en mijn broer ons al op te wachten. lief want mijn ou ders moesten er al om 4 uur voor opstaan. :(.  Even samen koffie gedaan en langs mijn kamer in Rotterdam. Daar zag alles er nog prima uit.

Nu weer in Vlissingen, en veel dingen zijn niet veranderd zoals verwacht :). Heerlijk hagelslag gegeten en genoten van gewone dingen. Vannacht werd ik nog even wakker met de gedachte ''waar is mariska'' en ''waar is de kamersleutel'' en '' kan ik het licht aan doen of slapen er nog mensen'' :) dus ik moet nog even wennen aan weer alleen op een kamer slapen.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het volgen van mijn blog, voor de interesse, voor de lieve berichtjes en smsjes en jullie enthousiaste reacties op foto's.
Hoe nu verder? onbekend..

Ik zet zo de laatste foto's online :) en nog wat filmpjes.  Enjoy.

Liefs Tessa

1. Zyrhea:
    22 juli 2010
    hai meid, ik ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn en alles goed is verlopen. Jij ook heel erg bedankt voor je leuke verhalen en mooie foto's. het was flink meegenieten voor ons;)
    tot over 2 weekjes! xx